Overleg sjabloon:WCG LopendeZakenVoortgang: verschil tussen versies

Uit Woonschepen Comite Groningen
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 1: Regel 1:
 
Overleg pagina voor de LopendeZaken en Voortgang.
 
Overleg pagina voor de LopendeZaken en Voortgang.
Text die hier staat , is niet beschikbaar voor mensen die niet ingelogd zijn.
+
Tekst die hier staat , is niet beschikbaar voor mensen die niet ingelogd zijn.
  
 
VOORSTEL A10 voor aanpassing van de hoofdpagina:
 
VOORSTEL A10 voor aanpassing van de hoofdpagina:

Versie van 31 okt 2012 om 10:40

Overleg pagina voor de LopendeZaken en Voortgang. Tekst die hier staat , is niet beschikbaar voor mensen die niet ingelogd zijn.

VOORSTEL A10 voor aanpassing van de hoofdpagina:


Meer vertraging voor WOW:

Het project "Wonen op het Water" (WOW 2025) naderde de gemeenteraad via het college. Omdat het vorige college recent is gevallen is nu het wachten op de bespreking in het nieuwe college. Naar het zich nu laat aanzien krijgen we te maken met twee nieuwe portefeuillehouders voor woonschepenzaken, de heren Seton en Van Der Schaaf. De conceptversie 0.3 "Wat er leeft in de stad" is aan hen aangeboden. Deze versie is voor bewoners op te vragen bij de secretaris. In het volgende bestuurlijk overleg zullen we, opnieuw via onze "brochure water als drager", de volle aandacht vragen voor de kansen die Groningen biedt voor wonen op het water. Daarna zal, althans in de huidige planning, een definitieve versie WOW 1.0 door het college naar de gemeenteraad worden gestuurd. Dit op z'n vroegst in december. Wij rekenen zowel binnen het college als daarna in de gemeenteraad op de volle aandacht ondanks de huidige begrotingsperikelen op het stadhuis. De Floriade gaat naar Almere. Het wordt tijd voor een optimale ontwikkeling van het suikerwater. Het WCG zal zich uiteraard, als tevoren, sterk maken voor nieuwe ligplaatsen daar. Het Hoendiep is binnen WOW als kansrijke locatie aangemerkt.

Uitvoeringszaken van de gemeente:

Binnenkort verwachten we een uitgebreid overzicht over de stand van zaken van de lopende projecten van de watercoordinator. Dat maakte hij als zogenaamd contextstuk voor de gemeenteraad in het kader van WOW-versie 1.0. Door de college- en begrotingsproblematiek momenteel op het stadhuis is de publicatie van dat overzicht vertraagd. In de begroting 2013 van de gemeente wordt de tram, althans in de binnenstad, gecanceld. Dat heeft allerlei gevolgen ook voor ons, deels negatief, deels juist kansrijker, maar in iedergeval momenteel nog niet erg duidelijk. De revitalisering van de woonschepenhaven gaat door, gevel tot gevel wordt uitgesteld. Wat er in de Noorderhaven gebeurt is niet duidelijk. Nadere informatie is gevraagd. In de rioolgroep kregen we nog recent de verzekering dat de afvalwatersanering in Noorderhaven en in het Hoornse diepje zou doorlopen. De brievenbussen problematiek en de nutsvoorzieningen (inclusief het afrekenen van de stroom in euro's per Kw/h) in de Noorderhaven blijven vooralsnog een lastig issue voor betrokken gemeentelijke diensten naar wij vernamen. Zie voor de info van de gemeente de brief hieronder. We houden de gang van zaken goed in de gaten en we krijgen gelukkig ook steeds meer ingang en begrip op RO/EZ, inclusief havenkantoor en Stadsbeheer. Op 16 november is het volgende overleg met de alle genoemde diensten van RO/EZ onder leiding van de watercoordinator. Noorderhavenbewoners ontvingen op 4 oktober een brief over de stroomkasten[excuses en 0,35€] Nadere info bij Anton Drost, heb je recent nog veel geld in de kast gestort, meld dat dan bij de havendienst. Maar voor vragen kan je natuurlijk ook bij het bestuur terecht. Bij voorkeur per mail, anders aan boord bij Ed of Akkie (de echte Noorderhavenbestuursleden) of bij Paula en Albertien (als zeer betrokken lokale hulptroepen).

Na elke vergadering van het Algemeen Bestuur plaatsen we een voortgangsrapportage van de lopende zaken in "het laatste nieuws". Hierin kan iedereen meer in detail uitgewerkt zien waar we precies mee bezig zijn.