Woonboten moeten weg voor nieuwe Kattenbrug: verschil tussen versies

Uit Woonschepen Comite Groningen
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 5: Regel 5:
  
 
Wat direct opvalt is dat er weer een flink aantal woonboten moeten verdwijnen omdat ook de ruimte tussen Steentilbrug en de nieuwe brug een "verblijsruimte" moet worden.
 
Wat direct opvalt is dat er weer een flink aantal woonboten moeten verdwijnen omdat ook de ruimte tussen Steentilbrug en de nieuwe brug een "verblijsruimte" moet worden.
 +
  
 
[[Bestand:Kattenbrug_1.jpg|800px]]
 
[[Bestand:Kattenbrug_1.jpg|800px]]
 +
 +
[[Bestand:Kattenbrug_2.jpg|800px]]

Versie van 25 okt 2017 om 22:28

Het busverkeer zal uit de binnenstad van Groningen verdwijnen. Om dat mogelijk te maken worden nieuwe busroutes ontwikkelt ten zuiden en oosten van het centrum. De belangrijkste nieuwe route loopt via het Zuiderdiep, het Kattendiep, over de Diepenring en vervolgens langs het Schuitendiep en de Turfsingel richting Boterdiep. Er wordt hiervoor een brede nieuwe brug met de werknaam "Kattenbrug" in het verlengde van het Kattendiep over de Diepenring aangelegd.

De eerste schetsen zijn vandaag door het college gepresenteerd. Ze zijn gemaakt door Korth Tiels Architecten uit Amsterdam.

Wat direct opvalt is dat er weer een flink aantal woonboten moeten verdwijnen omdat ook de ruimte tussen Steentilbrug en de nieuwe brug een "verblijsruimte" moet worden.


Kattenbrug 1.jpg

Kattenbrug 2.jpg